החילוץ של נעמה שוחט

הסיפור של נעמה שוחט חודש בלבד לאחר תחילת הטיול הגדול של אחרי הצבא, נקלעה נעמה שוחט, בת 22 מטבעון, לרעידת האדמה החזקה שפקדה את נפאל באפריל 2014. היא היתה בכפר נידח במהלך טרק ואת הימים בהם חיכתה לחילוץ בקור וללא מזון היא לא תשכח לעולם. נקודת האור היחידה שסייעה לה לעבור את המקרה היה המכשיר הלוויני שלקחה עימה וסייע לה ליצור קשר עם המשפחה ועם MAGNUS.

מספרת נעמה בעיינים נוצצות כשהיא נזכרת בחוויה שללא ספק היתה שונה ממה שתכננה.

תחילת הסיפור שלה החל במרץ 2014, אבל רגע לפני שמעו נעמה ואמה על המכשיר הלוויני של MAGNUS והחליטו שזו תהיה תוספת חיונית לטיול "תמיד שמעתי סיפורים על אנשים זרים שניצלו בעזרת המכשיר וכשאמא שלי ביקשה שאקח אותו, הסכמתי, בטח שלא תיארנו שאעשה בו שימוש במצב מצוקה".

ואז הן יצאו לדרך "טסתי במרץ עם חברה לויאטנם וזה היה הסגנון שלנו, ראינו מקומות חדשים ונהנו.

לאחר חודש התלבטנו לאן להמשיך, שמענו המון על נפאל והרגשנו שזה המקום שיתאים לנו.

ברגע שהגענו פגשנו המון חברים, עשינו רפטינג והחלטנו לצאת לטרק הלנטג שידוע כאחד היפים".

טרק הלטנג כולל 14 ימי הליכה הנחשבים קשים, אך הנופים המרהיבים הופכים אותו לאטרקטיבי עבור תיירים רבים.

כך החלו נעמה והקבוצה עימה יצאה לעבור בין כפרים, לחוות ולהנות מטבע קסום כשלפתע ביום החמישי, קרה הדבר ששינה עבורם את החיים,

בשעה 2, הגענו לכפר קטן של חמישה בתים ופתאום הרגשנו שהאדמה תחתינו רועדת.

איתור לוויני בטרק שבנפאל, אפריל 2014

מעולם לא חוויתי רעידת אדמה וזה היה שוק. רק כשמישהו צעק רעידת אדמה, הבנתי מה קורה סביבי. סלעים עצומים נפלו מכל עבר והיינו פשוט חסרי אונים".

לאחר זמן מה החלו התיירים במקום להוציא ניידים, אך כמובן לא הייתה קליטה. נעמה שנשאה עימה את ה-MAGNUS הלוויני, היתה היחידה שהצליחה ליצור קשר עם העולם החיצון, "כשהוצאתי אותו והצלחתי ליצור קשר, הייתי שמחה על ההחלטה לצרף אותו לטיול. המצב סביבנו היה כאוטי וקיבלנו תדריך מדוייק מהמוקד שלא לזוז מהמקום, בגלל הסלעים שנופלים. עשינו מה שאמרו לנו והעובדה שיש לנו קשר עם העולם החיצון היתה מרגיעה ביותר".

חמישה ימים שהו נעמה וחבריה בכפר ההרוס, כאשר הם ישנם בחוץ בקור עז וכמעט ללא מזון.

ביום השישי, התקבל עדכון ממגנוס שהמפולות פסקו והם צריכים לצאת מהכפר למקום בו יוכל מסוק לנחות וסוף סוף להוציא אותם מהתופת "אמרו לנו ללכת לכפר סמוך. ההליכה היתה קשה מאוד וארוכה מכיוון והדרכים היו הרוסות. כשהגענו לכפר, היו שם נפאלים שקיבלו אותנו באיומים וכעס רב, הם טענו שגזלנו להם את הרכוש, מה שכמובן לא היה נכון. זה היה מפחיד ולא ציפינו לזה" אומרת נעמה.

המזל הגדול שזמן קצר לאחר מכן נחת מסוק חילוץ בכפר "פתאום הגיע מסוק ויצא מחלץ שצעק בשם שלי וזה היה רגע מרגש מאוד. הבנו שהכל מאחורינו, שאנחנו יוצאים מפה".

בשלב הבא חולצו נעמה וחבריה והגיעו למחנה פליטים מאולתר ומשם הם הבינו את הנס הגדול שארע להם "הבנו מה קרה סביבנו ושיחסית היינו רגועים יותר בגלל התקשורת שאפשר המכשיר".

נעמה לא נתנה לאירוע הדרמטי להותיר בה טראומות וכחצי שנה לאחר מכן טסה שוב למזרח להמשיך  לטייל ולגלות מקומות חדשים וגם הפעם היא לא טסה לבד, אלא עם המכשיר הלוויני.