מטיילים בארץ עם MAGNUS: נחל וחיתה

חיליק מגנוס

לא להתרגש, גם אני לא שמעתי את השם. אם כי נסעתי במקביל לו כמה פעמים.
הנחל יורד מהרי בית אל בין כוכב השחר לרימונים לכיוון מבוא יריחו.
למסע הפעם התקבצו צמרת הצועדים. הבריז לנו ארז, עוד נתחשבן איתו.
הצוות הצפוני התייצב בהרכב מלא כולל יין מהיקב, רוני מצויד במכנסים קצרים ונעלים חצאיות, דודיק עם ערכת בית הקפה שלנו וקופסאות של ירקות חתוכים מעשי ידיה של הדורית, דודי בלי קרן עם המטבח הסמוי בתרמיל, ברק עם בקבוק של רום משובח, ואני עם מקל הטיולים שלי.

יצאנו מכוכב השחר בשעה שערפילים קלים ריככו את המראה הדרמתי של ההרים. השמש לא ממש חדרה אלינו, רוב המסע היה בצל.
את היציאה עשינו כלפי מעלה, בתלילות של שילוב הילוך כח. מה שממש לא חביב עלי, תמיד מעדיף ללכת מעט, לחמם את ה"מנוע" ולייצב את הדופק . ישר למעלה! הפומפה עושה סוויץ' ונכנסת לפעולה. ההר הוא הר ה"כוכב" או כמו שדודיק ציין, "המקום הדרומי בארץ ממנו ניתן לצפות בחרמון ביום בהיר".
למעלה בפסגה, מצפור רחבעם. נוף שמצדיק את העלייה . בנוסף זולה, ניפלאה. לתפוס שקט וליהנות מפיקניק מכובד.
לאחר הסבר קצר התחילה הירידה.
הנחל יורד בתלילות בין צוקים מרשימים במיוחד המסלול עובר על בולדרים ואין סוף מדרגות, מדרונות, מפלונים ואף גבים רבים שרובם מכילים מעט מים. המראה משכר, הירוק מכסה את הכל. הפריחה במיטבה, כלניות, רקפות, פרגים, נוריות, סחלבים מרוות הדורות, לוף ועוד רבים נוספים. הכל שמח לקראתנו.
במהלך ההליכה פגשנו עדר צבאים, שפני סלע, עופות שונים ומצאנו עקבות של צבוע מוטבעים בבוץ.
ההליכה ב"צוות שפיץ" הייתה מהירה. כמו נחשול של מים שגולש בערוץ – זו דרך למטיבי לכת . הברקסים בפול לחץ בתלילות כלפי מטה ובדילוג מסלע לסלע.
המראות מרחיבים את הריאות והלב. התחושה שהוואדי משרה, נעימה ומזמינה שווה ללכת בו.

את מרפסת בית הקפה של דודיק עשינו ליד גב מים למרגלות צוקים נישאים ובהם מערות פעורות למכביר.
לא דילגנו על בקבוק הרום המשובח של ברק – "דלק למנועים" במושגים של הדודיק. טעמתי בליקוק ונהניתי מהקפה.
אהבתי את טעמו של הרום.
הגלישה מטה התארכה, המהירות בה פסענו הביאה אותנו לאזור בו הנחל מתרחב מעט ואליו גם מגיעים רועי הצאן שקולות הדינדון של ענבל המשכוכית. פעלו עלינו ברוגע שמסביב.
כשיוצאים מהערוץ נפרש לעיננו מראה בקעת הירדן ובאור הקסום של עננות אפורה זה חזיון מרחיב לב.
הגענו לכביש העולה בדרך "טריק אבו ג'ורג'" וההסעה לקחה אותנו חזרה לכוכב השחר. שם, בגינות מתניה, המופלאות והנעימות, פרסנו את ה-"טייקאווי" שהגיע מיריחו וכלל חומוס מצויין לחמים טריים, ירקות , פירות ובירה קר . טעמנו מיין היקב בכנף, שנעם לנו מאד ויצאנו לדרכנו כשאנו צופים למסע הבא.

היה ניפלא בכל הרבדים: חברה מעולה, נוף מיוחד ומזמין, מזג אוויר כרגיל משחק לנו, ופעילות מהנה של מסע בטבע הכביר של ארצנו.
הנאה צרופה עם תשואה גדולה במאמץ סביר.
נתראה בטיול הבא...

לא יכולים כבר לחכות לטיול הבא עם חיליק? הצטרפו לקבוצת הפייסבוק - "מטיילים עם MAGNUS"