מטיילים בארץ עם MAGNUS: המכתש מעלה חצרה

חיליק מגנוס
ראינו את המכתש פעמים רבות, צפינו בו מראש מעלה עלי, הגענו גם לתצפיות בדרך לנחל מצלעות.
עלינו אפילו את החצרה, בג'יפים, הרבה לפני שהמעלה נחסם לאחר שהסב תאונות קשות...
המכתש המושלם.
עגול מוקף מצוקים ומגוון בצבעיו נוף מהטובים שיש עם רקע של הרי אדום, נפלא.
חשבנו ששוב נהנה מאותם מראות.
המסע היה לחצות את המכתש מהכניסה למעלה חצרה, לרדת בנחל מאזר ולשוב לרכב שהותרנו בכניסה.
בתקווה שאנו אלו שנגיע אליו ראשונים...
ההתקהלות, הייתה כרגיל, בפז דימונה על קפה ומאפה.
משהו בפירסום של דודיק גרם לרבים "להיות עסוקים" בדיוק באותו יום ג'...
דודיק הרחיב את המידע על המסלול וציין – עליה של 671 מטרים.
זה כניראה גרם לעיסוקים...
התארגנות קצרה והחברה "ניראים מקצוענים" מציין עמרי, הצעיר בחבורה שהחליט להצטרף ולבדוק מה מהות "השיגעון" של ימי שלישי.
לסיכום, עמרי ציין שזו הייתה אחת החוויות הטובות שזכה בהן.
עלינו וטיפסנו את המעלה. הפרש הגבהים ממש לא הפחיד הנוף הלך והתרחב, המראה היה פשוט "גדול".
חצינו ערוצים של חול ציבעוני והגענו לראש המעלה להכנת "קפה דודיק" והפעם בנוף המכתש.
למקומנו הגיע גם מהלך של שביל ישראל. שלף את הטלפון וביקש שנצלם אותו על הרקע.
ההפתעה המתינה לאחר מנוחת הקפה.
הנוף והמראה המתגלים כמו בהלם הם מהטובים והמיוחדים ביותר! זו לא עוד תצפית. זה מרהיב עד כדי זעקה ועצירת נשימה, ממש שווה את המאמץ. ההליכה היא לאורך קצה המצוק והיופי לא יתואר – עופו על זה –
עם ההתקדמות לאורך המצוק מגיעים ל"אוכף", מנוחה קצרה, עוד צילום טוב ואנחנו בכיוון לנחל מאזר, שבמפה הוא לא נראה מרשים או ארוך .
הירידה בנחל מרתקת. בנחל מצוקים מרשימים מפלים יפים, שעוקפים אותם ובעיקר גבים. כולל גבי ענק מלאי מים בעונה הזו.
המורד התלול על השכבות הנטויות דורש גם "הפעלת ברקסים".
כל הפלאות האלו לא רחוקים מדרך הכניסה למכתש ושווה ביקור.
לאחר הירידה לדרך הלכנו במהירות חמישה קילומטרים עד לרכבים.
דודיק שלף מנחת גבינות עטופה בצלופן וסרט וסיפר שזה לכבוד יום הולדתי, נו עוד סיפור...
התאריך היה ה' באדר היום לפני 72 שנה נולדתי ומאז אני הולך ולידיעת כל הסקרנים, נולדתי עם זקן.
ארוחה מזינה מעט, אלכוהול ששרף לי חור בגרביים ויצאנו לדרך כשמולנו מתקדמת חזית הסערה המשחירה את השמים. גשם החל להכות בנו כבר בבאר שבע ונימשך עד לתל אביב.
שוב , וכרגיל מזג האוויר היה "בדיוק" מישהו דואג לזה אני משכונע.
ולהתראות במסע הבא.

לא יכולים כבר לחכות לטיול הבא עם חיליק? הצטרפו לקבוצת הפייסבוק - "מטיילים עם MAGNUS"